شناسهٔ خبر: 172654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد؛

کنترل تردد و صدور بارنامه برای وانت بارها الزامی است

ساماندهی وانت بار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری کشور الزامی است و عملیاتی کردن آن نیازمند هماهنگی منسجم تر دیگر دستگاه‌های استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت‌بار دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که بدون بارنامه اقدام به حمل بار در مسیرهای بین شهری می‌کنند و باید راهکاری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در استان جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها انجام می‌گیرد که از این میزان حدود ۵ هزار تن آن توسط وانت بارها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وقوع ۱۰ درصد تصادفات برون شهری کشور توسط وانت بارها، گفت: این عدد در استان ۱۲.۳ درصد بوده و بیش از میانگین کشوری است.

حسنی بر لزوم مدیریت و کنترل بارنامه وانت بارها در مسیرهای برون شهری تاکید و بیان کرد: صدور بارنامه یعنی شناسنامه بار و علاوه بر آن راننده می‌تواند از مزایای بیمه و بازنشستگی برخوردار شود.

وی گفت: سازوکار این موضوع آماده است و انتظار داریم برای مدیریت این وضعیت پلیس، صمت و شهرداری هماهنگی کافی با این اداره کل داشته باشند.